27 януари 2009, вторник

Привилегията да бъдеш мъж 2

- Когато се конкурирам с жена за една и съща позиция, шансовете ми да бъда назначен са много по-големи. Колкото по-престижна и отговорна е работата, толкова по-големи са шансовете ми.

- Мога да бъда сигурен, че колегите ми няма да си помислят, че съм получил работата само защото съм мъж – дори това да е истина. (още)  

- Решението дали да бъда назначен никога не зависи от това, дали планирам да имам деца в близко бъдеще.

- Ако не получа повишение, това няма да бъде защото съм мъж. 

- Ако се проваля в работата или в кариерата си, това никога няма да бъде използвано като аругмент, че мъжкия пол е некадърен.

- Ако изпълня същата задача като някоя жена, и оценката за работата е субективна, хората ще предполагат, че съм се справил по-добре. 

- Много по-малко вероятно е да се сблъскам със сексуален тормоз, отколкото колегите ми жени. (още)

- Ако избегна затвора, шансовете ми да бъда изнасилен са незначителни. (още)  

- Ако бъда изнасилен, никой няма да предположи, че "е трябвало да се пазя по-добре" или че съм си го заслужил заради начина, по който съм облечен.

- В много по-малка степен ми е втълпявано да се страхувам, когато ходя сам по тъмно на обществени места.

- Ако избера да нямам деца, никой няма да оспори моето мъжество. 

- Ако имам деца и не се грижа за тях, никой няма да оспори моето мъжество. 

- Ако имам деца и се грижа за тях, ще бъда особено възхваляван за родителските си качества, дори и те да не са кой знае какви. (още)  

- Като дете са ме окуражавали да бъда по-активен и общителен, отколкото моите сестри. 

- Като дете съм могъл да избирам между множество позитивни, активни и не-стеротипни герои от моят пол в детските книги, филми и игри. Никога не е трябвало специално да ги търся – героят от мъжки пол съществува по подразбиране. 

- Като дете съм получавал много повече внимание и насърчение от учителите, отколкото съученичките ми. (още)

- Мога да включа телевизора и да отворя вестник и да видя навсякъде представители на своя пол представени по подразбиране като "всички хора".

-Мога да бъда сигурен, че във всекидневния език винаги ще бъде използван моят пол. Например: "В каквато и трудна ситуация да изпадне човек, той трябва да живее!" 
 
- Ако не се справям добре с финансите си, никой няма да заяви, че това е защото съм мъж.  

- Ако не се справям добре с шофирането, никой няма да заяви, че това е защото съм мъж. 

- Ако правя секс с множество жени, никой няма да ме нарече "курва", нито пък ще се отнася с мен "като с курва". (още)  

- Колкото повече сексуални партньори имам, толкова по-голям е престижът ми сред моите приятели. 

- Не нужно да се тревожа, дали облеклото ми не е прекалено предизвикателно и че някой може да използва облеклото ми като повод за сексуален тормоз. (още)  
 
- Моите дрехи обикновенно са по-евтини и по-качествени, отколкото женските дрехи. Макар да имам по-малък избор, моите дрехи отговарят на нормалната мъжка конструкция и тегло. (още)  

- Поддръжката на външния вид, който се очаква от мен, е сравнително евтина и не отнема много време. (още)  

- Ако не съм стандартно привлекателен, неизгодите от това са малки и е лесно да бъдат пренебрегнати.

- Външността не е главния фактор, според който е оценявана моята привлекателност за другия пол. 

- Мога да изкажа мнението си на висок глас, без да ме наричат "креслива женска". Мога да бъда агресивен, без да се боя, че ще ме нарекат "кучка". 

- Мога да поискам да бъда легално защитен пред насилие, случващо се предимно на мъже, без това да се тълкува като егоистично специално изискване, тъй като този тип насилие се нарича "престъпление" и представлява главна грижа на обществото. (Насилие, което се случва предимно на жени, се нарича "домашно насилие" или "сексуално насилие" и се третира като специален случай).

- Моята способност да взимам решения и моите способности въобще, няма да бъдат поставяни под въпрос в зависимост от това, кое време на месеца е. 

- Когато поискам да говоря с началника, много по-вероятно е това да бъде човек от моя пол. Колкото по-висока и отговорна е позицията, толкова шансовете са по-големи. 

- Моите политически представители са главно хора от моят пол. Колкото по-висока и престижна е позицията, толкова по-вероятно е това. 

- Почти всяка религия на света е оглавявана от хора от моя пол. Дори Бог, в повечето религии, е мъж.

- Повечето от религиите твърдят, че аз трябва да бъда глава на семейството, а жена ми и децата ми трябва да ми служат и да се подчиняват. 

- Никой не очаква от мен да си сменя фамилията след като се оженя и никой няма да ме пита защо не съм я сменил. 

- Ако живея със своята съпруга или партньорка, почти сигурно е, че ще си разделим домакинската работа така, че тя да изпълнява повечето задачи, особено най-неприятните и неблагодарните. (още)  

- Ако имам деца със своята съпруга или партьорка, почти сигурно е, че тя ще поеме по-голямата част от задълженията около тях, особено най-неприятните, рутинните и неблагодарните аспекти от отглеждането им. 

- Ако имам деца със своята съпруга или партьорка и се окаже, че един от нас трябва да пожертва кариерата си заради тях, почти сигурно е, че пожертваната кариера ще бъде нейната. 

- Мога да бъда смятан за "добър мъж", благодарение на нещата, които не правя. Ако не бия, не изневерявам и не лъжа, значи съм "добър". За сравнение, жените рядко получават определението "добра жена", заради нещата които не правят. 

- Ако реша да се разведа, шансовете ми за следващ брак или връзка са много по-добри, отколкото щяха да бъдат, ако бях жена. 

- Списанията, билбордите, телевизията, филмите, порнографията и фактически всички медии са пълни с скъдно облечени жени, сложени там с намерението да се харесат на мен. 

- Имам достъп до порнография, включваща всички видове секс, в които мъже унижават жени. Всъщност, това е дефиниция на по-голямата част от съществуващата порнография. 

- Обществения натиск, че съм длъжен да бъда слаб е много по-малък, отколкото щеше да бъде, ако бях жена. (още) Ако съм дебел, много по-малко вероятно е това да се отрази на положението ми в обществото и на финансите ми, отколкото ако съм дебела жена. (още)

- Ако съм хетеросексуален, шансовете ми да бъда бит от своя партньор в живота са незначителни.  

- Ако вляза във физически конфликт с човек от другия пол, най-вероятно ще го спечеля. 

- Напълно непознати хора не ми подвикват на улицата и не коментират външния ми вид.  
(още)  

- Докато говоря, много по-рядко съм прекъсван от жени, отколкото жените са прекъсвани от мъже. 

- Имам привилегията да не знам за съществуването на мъжка привилегия.

Авторство: Alas, a blog  

Преводът е правен от мен и е смислов, не дословен. Някой части от текста съм променила, други – съкратила, трети са взети от The Black Male Privileges Checklist . Получила съм разрешението на авторите да променям текста. Ако някой се кани да ми обърне внимание върху факта, че превода ми не е буквален, моля да не си прави труда.

44 коментара:

Estranged каза...

Има все пак 1 ограничение - мъжът не може да прави нищо, което по някакъв начин го наподобява (унижава) до нивото на жена. Няма право да бъде твърде чувствителен, да плаче, да се прегръща или държи за ръце с представители на своя пол, да носи прекалено стилни или красиви дрехи (японците са изключение по отношение на дрехите), и т.н.

От друга страна, натискът да бъде "мъжествен" (като тяло, поведение и т.н.) е по-слаб, отколкото натискът върху жените да бъдат "женствени".

Анонимен каза...

На авторът(ката) на това нещо, ще препоръчам вместо да се оплаква от нещастието си, да си смени пола.

Васил Колев каза...

Интересно, що тогава мъже искат да си сменят пола, а не е толкова често срещано (да не кажа, че го няма) при жените ?:)

Denia каза...

@Estranged - разбира се, че съм съгласна с теб. Далеч съм от мисълта да твърдя, че мъжете са някакви триглави лами, които си прекарват чудесно, хранейки се с красиви девици. Превела съм тази статия за хората, които (за разлика от теб :)) наистина не ги знаят тези неща.

@Анонимен - авторът на статията, Barry Deutsch, е мъж и феминист. Странна работа, а?

Анонимен каза...

Ето и по-кратък превод:

Ах, колко са прецакани жените. Бедничките те!

Gastly каза...

Отказах се да чета тази феминистическа пропаганда някъде към средата...Сори, Denia, но аз тия неща не мога да ги възприема, звучат ми страшно изсмукани от пръстите...

Denia каза...

@Gastly - Ами недей чете тогава, не те насилвам.

Nicodile каза...

Както и в първия пост немалка част от нещата са съвсем смислени. Други - не толкова. Като примерно (съвсем произволно избирам)

" - Докато говоря, много по-рядко съм прекъсван от жени, отколкото жените са прекъсвани от мъже"

Съшо така :

"- Ако вляза във физически конфликт с човек от другия пол, най-вероятно ще го спечеля. "

е разбира се вярно, но затова ми е трудно да се чувствам виновен. Може би самата еволюция е някаква сексистка практика, с която трябва да скъсаме?

Изобщо - има привилегия в това да бъдеш мъж, но от двата ти поста разбирам че
1) това да си жена е абсолютна гадост, пренебрегван си непрекъснато, нямаш никакъв шанс в живота, единственото което ти остава е да търпиш като те бият и да не мислиш за никаква кариера. Все пак, искам да отбележа че не живеем в 1920.

2) Ако един мъж има някакво достойнство, то той трябва моментално да се самоубие понеже е поставен в такава привилигирована позиция. Отивам да си купя пищов и да се стрелям.

Сериозно: има много истина в това което казваш, но и има много неща които са сложени за пълнеж. И тоя пълнеж е пречи най-много на феминистите да бъдат чути. Със здраве.

Ena каза...

Никодил,
Не си прав за прекъсването. Справка: събеседването между Петя и Станков по повод на гей парада при Иво Беров. Станков прекъсваше Петя постоянно и това му поведение не произтича само от простотия. Когато работех като преводачка, наблюдавах този феномен постоянно. Постави си за цел да наблюдаваш как разговарят жени и мъже в смесен състав по официален повод (например бизнес среща или фокус група) и си прави сам изводите.
Впрочем зависимостта между пола и прекъсването е добре известна на специалистите по реклама и затова, когато правят фокус групи за обсъждане на някой продукт, обичайно организират група само от мъже, друга само от жени, и трета, която е смесена. Обяснението за тази практика, което ми дадоха няколко рекламни агенти е, че участниците в чисто женска група гледат да се подпомагат и се въздържат да си противоречат, за да не обидят някого, а участниците в чисто мъжка група са склонни да си противоречат и да се конкурират, за да изтъкнат собствено мнение.

Ena каза...

Никодил,
Освен това, ако влезеш във физически конфликт с жена, ще го спечелиш, може би дори когато жената е физически силна, защото на жените им е втълпено, че са слаби, независимо дали обективно са такива, както и че е недопустимо да нараниш друг човек. Пример: моя приятелка била нападната в асансьора от някакъв, явно с цел изнасилване. Тя разбира се, веднага тръгнала да се отбранява и успяла. Но ето какво я удивило изключително силно: знаела, че ако го изрита в главата, цялата работа ще приключи много бързо в нейна полза, но въпреки това внимавала да го рита само на места, където няма да го нарани сериозно.
Та като приказваш за еволюция, кое точно е резултат от еволюцията според теб: физическата сила на мъжете или инстинктът на жените да се грижат за другия, дори когато това е в техен сериозен ущърб?

Nicodile каза...

@Ena : Това за прекъсването е интересно. Примери можем да дадем много и в двете посоки (примерно баба ми никога не оставяше дядо ми да се изкаже :) ), но ако в действителност на мъжете им е по-присъщо да прекъсват с цел да си наложат мнението, то тогава говорим за биология. Много тъпо ще прозвучи, но феминистите могат да обвиняват мъжкия пол за някои неща (неравностойното заплащане, домашното насилие, т.н.) но не и за други (по-големите мускули и изобщо биологията).

Колкото до еволюцията - не знам доколко инстинктът на жените да се грижат за другите дори против собствените си интереси е еволюционен. Не знам и до колко е статистически достоверен. Ясно е че моят пол извършва много повече насилие и прочее, но ми се струва, че твоята позната е по-скоро изключение - много жени, заклещени в асансьор с изнасилвач ще го удрят на всяко възможно местенце, за да се спасят. Може и да бъркам, темата е тежка и неприятна.

Накрая друго- често се обърквам доколко последната вълна феминизъм има за цел равенство на двата пола и доколко иска да докаже, че жените са по-качествени като човешки същества. Защо толкова често когато се говори по тия теми се изтъкват разлики (реални или не) а не неща които реално могат да докажат смисъла на равенството?

Ena каза...

Никодил,
Баба ти не e оставялa дядо ти да се доизкаже в семейни ситуации. Друг е въпросът как би реагирала в официална ситуация. Примерно, би ли прекъснала баба ти мъж на конференция, в която и тя е участвала? Тук навлизаме в дебатите за връзките между gender и public/private sphere.

Феминистите не обвиняват мъжете за биологията, а се противопоставят на патриархални и/или дискриминиращи социални интерпретации на биологията. Освен това поставят под съмнение еднозначните твърдения, че определени полови белези и поведения са продукт САМО на биологията или САМО културата.

Третата вълна феминизми има за цел да анализира привилегиите и практиките на дискриминация, които се получават при пресичането на gender, сексуалност, раса, етнос, класа, здраво или увредено тяло и т.н. Поради това третата вълна разглежда въпроса за равенството между половете само в контекст. За да не се объркваш по въпроса за равенството, трябва и ти да следиш контекста, в който феминисти правят изказвания за равенството.

Александър Кат каза...

"Привилегията да бъдеш жена"

http://alexanderkatt.com/?p=163

Ena каза...

Сашо,
Цитираните и адаптирани от Деня привилегии на мъжете са писани от мъж. А ти, като мъж, си се изказал от фикционална женска позиция. Оставям на теб да разсъдиш върху значението на твоята и на Деня позиции на изказване.

Анонимен каза...

Абе, драги мъже. Не разбрахте ли. Дори и еволюцията е сексистка и фаворизира мъжкия пол. Скрийте се там в някой ъгъл и се срамувайте!

Или в краен случай намерете някоя ощетена (от еволюцията :Д) жена, турнете я на пиедестала и я боготворете до края на мизерния си мачовски живот.

Не знам защо в мислите ми витаят аналогии за расизма и текущото положение на негрите в САЩ - където вече на Дядо Коледа са забранили да казва "хо, хо, хо", щото "хо" имало негативно звучене за черните жени... :)

Анонимен каза...

Айдеее, писнаха "спецовете" по феминизъм. Много скачат, когато Denia вземе да им показва разни неща, пък те се обиждат и го наричат "пропаганда".

Анонимен каза...

Показа само колко е удобно да се измъкнеш с това, че "другите са виновни за мойто дередже" - в случая обществото, защото се било отнасяло неравностойно към жените.

Първо, за който не е разбрал, патриархатът приключи преди 50-тина години.

Второ, има много жени с кариера, на високи постове и т.н. Аз почти винаги съм имал шефки и това ни най-малко не ме е дразнило. А нима нямаме няколко министърки? А нима канцлерът на Германия не е жена?

Ако авторката има проблеми с кариерата или нещо подобно, може би проблемът не е в това, че се е родила без пенис?

Изобщо, не е ли по-лесно да приемем, че мъжете са различни от жените и да не се опитваме да ги набутваме в един калъп? Всеки си има добрите и лошите черти, просто трябва да ги приемем и да се стараем да се допълним, вместо да вършим несвойствени дейности.

Както за жените има стереотипи (гледай я тая кокошка как кара), така и за мъжете (тия свине нямат чувства). Кой знае защо, авторът на статията натъртва едните, а напълно пропуска другите.

П.П. Напълно съм наясно, че си загубих времето напразно, тъй като на фанатиците трудно може да се отворят очите :)

Анонимен каза...

От религиозна точка:
Бит.2.20 Така човекът даде имена на всеки вид добитък, на въздушните птици и на всички полски зверове. Но помощник, подходящ за човека, не се намери.
21 Тогава Господ Бог даде на човека дълбок сън, и той заспа; и взе едно от ребрата му, и изпълни мястото му с плът.
22 И Господ Бог създаде жената от реброто, което взе от човека и я приведе при човека.
23 А човекът каза: Тази вече е кост от костите ми и плът от плътта ми; тя ще се нарече Жена, защото от Мъжа бе взета.
24 Затова ще остави човек баща си и майка си и ще се привърже към жена си и те ще бъдат една плът.
-------------------------------
Ефесяни 5:28
Така са длъжни и мъжете да любят жените си, както своите тела. Който люби жена си, себе си люби.
--------------------------------
1 Петрово 3:7
Също и вие мъже, живейте благоразумно с жените си, като с по-слаб съсъд, и отдавайте почит на тях като на сънаследници на дадения чрез благодат живот, за да не става препятствие на молитвите ви.
----------------------------------
Ефесяни 5:22
Жени, подчинявайте се на своите мъже, като длъжност към Господа;
----------------------------------
Ефесяни 5:24
Но както църквата се подчинява на Христа, така и жените нека се подчиняват във всичко на своите мъже.
-----------------------------------
Ефесяни 5:25
Мъже, любете жените си както и Христос възлюби църквата и предаде Себе Си за нея,
the end.

Анонимен каза...

каквото и да сучим и въртим - отговоря е прост:
създадени са за да се допълват и 2те "раси" имат и + и - идеята да са едно цяло ... тогава всичко е 6. Нито феминизъм нито мъжка гордост са добри съветници.
Жените трябва да се уважават и почитат както един мъж себе си та даже и почвече.
А жените да ги слушат ...явно има защо....

Анонимен каза...

В Библията думата жена е спомената 482 пъти сравнение с думата мъж 150 пъти.

Анонимен каза...

"- Докато говоря, много по-рядко съм прекъсван от жени, отколкото жените са прекъсвани от мъже. "


Нищо чудно, защото казвам средно 2000 думи на ден, а жените - 7000. Следователно е 3.5 по-малко вероятно да бъда прекъснат :)

goggles каза...

Denia, сега и религиозни хорица взеха да се изказват "компетентно", явно доста си ги ядосала :))) Аз лично като един разумен човек, който предпочита да работи с факти, мога само да се смея на библейски цитати, които се опитват да оборят реална информация. Що не вземем и да въведем креационизма в учебната програма като сме тръгнали в този дух? И да се върнем в средновековни времена, че много идеи взеха да им хрумват на тез жени :)))

Ena каза...

Анонимен,
А хората, които не са християни, а някакви други, как трябва да ти приемат аргументите?

Василена каза...

Nicodile,
Точно с тази тема с прекъсването съм се занимавала малко като студентка и има разбиващи количествени изследвания, които показват, че мъжете в разговор прекъсват много, ама много по-често, по-често сменят темата и дават много по-малко от така-наречените minimal responses, потвържадаващи, че слушат внимателно събеседника си (от типа на "аха", " ясно", "и кво", кимане и други подобни). И чисто статистически мъжете се държат по-конкурентно в общуването, а жените по-сътруднически, макар че и двата типа стратегии обикновено са характерни в някаква степен за повечето хора.
Има и други интересни джендър разлики в говоренето на хората, ако на някой му е интересно сещам се примерно за http://www.amazon.com/Women-Men-Language-Sociolinguistic-Differences/dp/0582771862/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1233238639&sr=1-1
или http://www.amazon.com/Gender-Discourse-Deborah-Tannen/dp/0195101243/ref=sr_1_6?ie=UTF8&s=books&qid=1233238810&sr=1-6
Второто даже може да се поразгледа онлайн.

Искър каза...

@Estranged
не съм съгласен, че натискът върху мъжете е по-слаб. Натискът извира отвсякъде и постоянно - родители, приятели/познати/съученици и от двата пола, медии, реклама, кино... В много случаи даже и не е директен. Даваш си сметка колко добре си е свършил работата, когато в дадени ситуации се чувстваш неловко или даже срамно, че не си постъпил като / "не си бил" мъж. От друга страна модела за "мъжественост" вероятно се променя или поне се появяват алтернативни модели.

@Анонимни
Едни обявиха патриархата за "приключил" преди 50тина години (на коя дата бтв да запаля свещичка?), други в същото време вадят цитати от библията и призовават "жената да слушала мъжа, имало защо".

Забелязвам, че повечето мъже (извън тези с възклицанията "фанатички", "лунатички" и т.н.) реагират на съвременния феминизъм/феминизми по два начина: недоумяват какво повече искат жените след като вече са напълно свободни и единствено техните лични способности определят битието им; чувстват се обидени от това, че им се вменява вина на общо основание заради това, че са мъже.

Panther каза...

Също толкова голям лист може да се напише за привилегиите да си жена. Мъжете и жените са различни - имат различни силни и слаби страни. В края на краищата - най-добре е всеки да оценява това, което има като привилегии и да се възползва от него. А ако толкова много му харесват/завижда за привилегиите на другия пол - има си операции за смяна на пола.

eneya каза...

Да обощим. Повечето жени казват - да, това е вярно, имам такива наблюдения.
Повечето мъже (с някои изключения, вкл. анонимните, дето не мога да преценя какъв пол са всичките) се изказват "а, феминизъм, глупости, не ви трябва, излишен е."
На мен ли така ми се струва или тези хора очакват, че след като са го казали, се предполага автоматично да оставим феминизма на някое рафтче и да не се занимаваме с него, защото те така са казали?

За много неща съм съгласна. Само за това с мацката, дето не е ритала здраво от притеснение да не му направи нещо.
Налитали са ми, гонили са ме ексхибиционисти... определено не е готино.
Един го гоних през цялата Борисова градина. Ако го бях докопала така ще да си го отнесе с тоягата дето я награбих, че думи нямам...

Както и да е.
Говорехме за друго.
След като жените виждат тези неща и ги смятат за проблевм, ми се вижда много нагло някакви хора (които принципно не са жени) да ги отричат.
От къде на къде твърдят, че не са верни.
Да не би да са жени и да могат да потвърдят от първа ръка или да отхвърлят?

me каза...

Много съм съгласна с последното мнение. То е много типично за немалко мъже, особено български. Страшно много ги дразни тях това, че има феминисти. Ужасно много се учудват на жени, определлящи себе си като такива, пък такива мъже като видят, направо ги причисляват към категорията на хомосексуалните. Като им кажеш, че и аз, и съпругът ми сме феминисти, веднага следва репликата "о, мъжлето под чехъл, а". Такива хора много обичат да слагат етикети и да раздават правосъдие. Как така няма да сте съгласни с тях, момичета и момчета? Та те са мъже, които ви казват право в очите "бе няма такова нещо бе, ти си въобразяваш, че тези работи съществуват, ти знайш ли аз колко проблеми имам?". Тези всичките пропускат фактът, че нещата които Дениа е изброила, са писани от мъж, и че всички са подкрепени с факти, а не са просто хвърчащи твърдения. Но не, явно на тази земя всички жени, и особено феминистките, страдат от някаква масова халюцинация, и от време на време заразата се прокрадва и в някой заблуден мъж-феминист.

Panther каза...

Последните две дами? (предполагам), вие какво точно правите, освен че поставяте етикет и присъда на почти всички (български) мъже? И с какво по-точно сте по-добри от тях в такъв случай?
Аз лично като мъж бих казал, че повечето (но не всички) факти, написани от Дениа, са истина. Дали са привилегия или не, е друг, доста спорен въпрос.

Анонимен каза...

Denia,
всеки един ден съм щастлива от факта, че съм жена. Мъжете ги съжалявам повечето пъти, и както много често съм казвала жените трябва просто да си съобразяват възможностите с мъжките невъзможности. "Мъжете потискат жените, за да прикрият собствената си некомпетентност" - Джон Галиано
Де да се чувстваха жените потиснати, ние се чувстваме непобедими; мъжете наистина са смешни, колкото и да се напъват целият този лист не може да докара никого до негодувание. Жените са владетелките, това е тъжното, искаме да са цели тези мъже, но им е много сложно, и не знам защо толкова лесно се повреждат. Фемизнизмът е измислен от мъжете, за да бъде някой занимаван с мъжките чудовищни злодеяния и арогантност. Ха-ха. Толкова са безинтересни

Denia каза...

Каквото и да взима последната анонимна, искам и аз от същото.

Анонимен каза...

Това не е феминизъм, а просто кофти социална практика. Нищо не я оправдава.

Генади каза...

ПИСНА ми от жалки путкински самосъжалителни писания! Еми мацка, като е толкова харно да си мъж, пришии си топки, боцни си няколко инДЖекциики и животът ти не просто ще стане по-добър-той ще бъде направо рай, окъпан в сперма, алкохол и кръв от дефлорирани и изнасилени девственици!

Вместо разните си/ви феминистични и комплексарски писания, в които доказваш/те колко е шибан света на жената, се замисли и този на мъжа доколко го бива...защото и там лайната не са малко.

Твърдения, поставени като аксиоми- като започнем от комплекса за изнасилване, комплекса за липсата на пенис, прилигироваността на мъжа се следва да се отнесат към добър психолог/хомеопат/свещенник, защото имат болестен характер и чичко Фрой е писал доста за тях. Точка

Анонимен каза...

Последната анонимна просто харесва себе си предостатъчно, за да не се чувства жертва на някаква несправедливост. Чувствам се късметлийка по някаква причина, а често и без всякаква причина.
А има и много жени, които нямат нито една причина да се чувстват ощетени, и пак не се харесват, кой така успешно им внушава непълноценност не знам; и "жертвите" си живеят с комплексите си, че са получовеци и се самозабиват. Жалко, ето това се казва загуба на генофонд. И само пищят и мрънкат или завиждат на тези утрепани бастуни мъжете - вечните страхливци, вечно неподготвени, вечно разглезени, капризни, калпави, и все някой друг им е виновен. Или поне в Бг са такива мъжете.

го каза...

Генади, струва ми се че имаш нужда от хапчета, изписани от психиатър, мойто момче. И ако обичаш, не употребявай гнусни сексистки, при това и нецензурни думички, за да ни набиваш комплексите си.

Генади каза...

Го, ако под сексизъм разбираш да приемеш факта, че жените и мъжете са различни, и същевременно равни, то приемам забележката ти.

Не виждам защо ако един мъж заяви, че е бил изнасилен от жена, на подобен случай се гледа с насмешка- нима жените не могат да са агресивни?

Нима няма мъже които бачкат като коне, за да изрханват семеиството си? Това привилегия ли е? И ако изберат да бъдат домакини, то как се гледа на тях? Положително!?! Смешно е.

Нима рекламите с оскъдно облечени жени са само за мъже? Тогава къде са другите реклами с оскъдно облечени мъже? Или нещо не се връзва!?

Жените не гледат ли порно?

Жените не пърдят ли?

Жените не убиват ли мъжете си, и тези мъже не умират ли, от загуба на същата кръв от която би умряла и една жена? Не умират ли по същия и не биват ли погребвани по същия начин?

Нима една красива жена няма предимство не само пред грозната, но и пред КОИТО и да е мъж!?
Нима този мъж няма способности, само защото не е привлекателен?

Нима само жените във всички семеиства мятат боклука и режат ноктите на мъжете си?!

Нима аз съм създал религиите, че да се чувствам виновен заради това, че поставят жените в по-неблагоприятна позиция? Нима това чувство не е потклаждано и от жени(отново). Защото мнозинството вярващи и сега и в миналото са били винаги жени.

Нима жени не поставят жени в неблагоприятна позиция?

Знаете ли колко учителки съм имал аз, или в мое училище, които са ни прецаквали, само защото сме момчета-лапета? В такъв случай към кой е трябвало да се обърна?

Нима трябва да се чувствам виновен, че имам топки?

Еми не, не плача нощем заради този факт, даже обратното-обичам си ги много и се грижа добре за тях.

За някои жени обаче потъркването на непознат пенис в тяхното ухо е постоянното събуждане, а редовното онождане от непознати-също толкова редовно(и неприятно, без съмнение).

Предполагам онази група жени която се храни с топли мъжки тестиси е по-голяма, все пак.

В държави като Турция, където съм бил и наказанието е 6 месеца за изнасилване, наистина може да се говори за страх от изнасилване. Там наистина се вижда неравнопоставеност и адски предимства за мъжа. Там жените наистина знаят какво значи този израз.

Ако вие не се намирате на подобно място-то замълчете,не заради мен, а поне от уважение към истинското страдание на тези жени.
Или идете за 6 месеца, за да не плямпате празни приказки.

го каза...

Има смисъл да спориш с човек, който знае за какво говори. С такъв, който не може да се замисли и за секунда кое, как и защо, или който не се е поинтересувал ни най малко за ситуацията в собствената си държава, няма смисъл. С такъв, който е решил, че щом е мъж, може да казва на жена да замълчи, щот била на удобно и с привилегии, без изобщо да знае каква е нейната позиция, ха мерси - няма нужда. И в България има изнасилвания, и за разлика от места, където присъдата е ужасно кратка, тук в повечето случаи изнасилвачът не влиза в затвора. Миналата година в Лозенец изнасилиха едно момиче - извършителят имаше повдиганти същите обвинения и НЕ Е БИЛ в затвора. Това се случва при семинарията, на спирка на градския транспорт. Спасил ли е някой момичето - не. Нямало е минаващи хора и автомобили наоколо - едва ли. Какво се случи с извършителя - случая се покри и не стана ясно. Така че не ни обяснявай на нас какво сме трябвало да правим.

Генади каза...

Съгласен съм, изнасилвания по нашемо-бол. Статистиката е смешно малка, лично аз познавам 3 момичета които са били изнасилени. Родителите им дори не подозират, нито пък повечето им приятели. Трагедията погледната отблизо е нищо в сравнение със статистиката.
Не мога да оневиня извършителите на това злодеяние-дори напротив.
Жалката ни съдебна система също допринася за подобни случаи.

Но в конкретния случай- можеш ли да ми кажеш какво посред нощ прави това момиче на такова място? След като изредих горните факти, е ясно, че не сме безпасна държава-нима тя не е знаела това!?

Аз имам сестра, приятелки, майка-никога не бих ги оставил да се прибират, да вървят сами, особенно на подобни места през нощта.

Ти заключваш ли си входната врата? Съмнявам се да кажеш не. Заключваш я за да се предпазиш от гадове. И аз я заключвам. Непредпазливостта в опасно място, особенно ако знаеш, че е такова е също престъпна непредпазливост. Толкова за твоя пример.

Ако има някои мъже гадове, това не означава, че всички са такива.
Гадове плюс това има и жени.

Подобни престъпления не се случват заради чисто мъжката природа, която кара всеки мачо да оножда които види-не. Това е следствие от престъпната такава, и поради тази причина не мога да я приема такива случаи за справедливия феминистичен гняв, защото се отнасят не за мъже а за престъпници.

Ти също имаш баща. И той ли е роден изнасилвач, само защото е мъж?

го каза...

Генади, не е било посред нощ. Момичето си е тръгвало от лекция - отсреща са ФМИ и Химическия на СУ. И ето ти класически пример за прехвърляне на вината върху жертвата - "тя какво е правела там". Разбира се, при нищожно малки случаи, жертвата била виновна. А, между другото колко мъже, изнасилени от жени познаваш? Аз поне не се сещам за нито един, докато изнасилени жени познавам.
Освен това никой никъде не е казал, е всички мъже са изнасилвачи. Нито че всички са гадове. Както са ти казали и преди - нещата, описани в този пост от авторката на блога, са написани от МЪЖ. И той ли си въобразява разни работи?

Генади каза...

Наистина не съм прочел внимателно. И не, не съм искал да прехвърлям вина, без съмнение при повечето случай жертвите на изнасилване нямат абсолютно никаква вина.

Просто подобни генерализирани твърдения са прекалено преувеличени и в реалния свят, потвърждението им е слабо.

А България за жалост е опасна страна. Жените ги изнасилват, мъжете ги пребиват. От това не бива да се правят изопачени изводи. Лично за мен си е факт, че феминизма отива прекалено далеч в наши дни, от простото отстояване на женските права, и не е далеч деня в които конфликта от това да се задълбочи далеч повече.

Да се сърдиш на цялото общество-защото видиш ли било несправедливо е смешно. Всеки ден на мен ми се случват 5000 несправедливи неща. На всеки се случват.

Зад феминизма се крие всъщност реалната слабост на жените, да приемат тези несправедливости по-силно и да ги изливат в чиста агресия и преувеличени генерализации. Защото зад параноичното виждане навсякъде на изнасилване не стои нищо повече освен страх. А той е най-лошия съветник.

Какво мислите, че над мъжете няма сексуален тормоз и дискриминации?
Или, че е рядко?

А за това, че онзи е мъж-еми всякакви индивиди има.

Преди да тръгнат всякакви мнения за моята анти-феминистична натура-не не съм малтретиран от жени, не съм женомразец и не колекционирам женски краиници във фризера.

goggles каза...

Генади, "без съмнение при повечето случай жертвите на изнасилване нямат абсолютно никаква вина" - повечето? Би ли обяснил в онези, които не спадат към повечето, кой е виновен? И кое те е навело на тази мисъл? Не, не ни казвай, ясен си като бял ден.

"Зад феминизма се крие всъщност реалната слабост на жените, да приемат тези несправедливости по-силно и да ги изливат в чиста агресия и преувеличени генерализации" - момче, хората работят със стастики и сериозни изследвания. За нула време можеш да ги провери, ако знаеш как да работиш с Гугъл. Иска ми се да те питам ти какво правиш с твоите твърдения, щото всичките ти са генерализирани, и не си ги аргументирал с нищо, освен с още генерализации. Тъй че спри се и вземи почети малко преди да пишеш.

Анонимен каза...

"Ако не се справям добре с финансите си, никой няма да заяви, че това е защото съм мъж. Ако не се справям добре с шофирането, никой няма да заяви, че това е защото съм мъж."

Да, ако не се справям с тези неща, ще бъда смятан за смотаняк. Това е обида към личността и затова е по-тежка, отколкото обидата към пола изобщо.
Като мъж, аз съм лишен от привилегията*, на недостатъците ми да се гледа снизходително заради пола ми.

*Това е толкова "привилегия", колкото и останалите изброени неща.

Denia каза...

Моля, потърси в нета клипчета от сорта на "Женско шофиране - LOL" и "Внимание - жена зад волана!" и ще намериш хиляди.

Но да се скъсаш, няма да намериш "МЪЖ-шофьор LOL" с коментари, че мъжете не умеят да шофират, мъжете като цяло са глупави и че не бива да им се позволява да сядат на шофьорското място.

Анонимен каза...

Страхотна статия! Всичко е вярно. Браво за превода!!